czwartek, 27 października 2011

Co się z tym światem...???

Właśnie natrafiłam na stronę zadane.pl (gdzie uczniowie piszą, co zadano im do domu i dostają rozwiązanie od kogoś innego). Nie wiem, czy chcę dożyć momentu, gdy autorzy zamieszczonych tam tekstów staną się "przyszłością narodu".
Przytoczę treść niektórych zadań domowych - najciekawszą część spośród tych zamieszczonych w ciągu ostatnich dwóch godzin i tylko z dziedziny "język polski", bo ta dziedzina mnie akurat interesuje. Cytaty - bez poprawiania pisowni - zapisałam kursywą; czasem wtrąciłam coś od siebie, choć większość lepiej zostawić bez komentarza.
Jestem załamana i chcę się tym załamaniem z kimś podzielić, więc jak chcesz się przyłączyć, to zapraszam do lektury:

1. Na początek - pytanie zmuszające do głębszej refleksji:
(andersa21)
co postanawia kot? jakie jest jego zadanie jedyne wyjscie zzaistnialej sytuacji?


2. (lsdjkvhsdjvbkjf)
Czy mógłbym dostać trzy przykłady poetyckie?


3. (Raps)
Wyjaśnij znaczenie podanych wyrazów:
Krzewić
Krzesiwo
Krzywoprzysięzca
Skrzek

Bo dużo ciężej sprawdzić w słowniku online.

4. (zuzannka12)
Napiszcie przykłady TEKSTU POPULARNO NAUKOWEGO plis ja nie mam pojęcia co to może być !!!!

Czy gdybym napisała, że to taki gatunek owada, to by uwierzyła?

5. (dawcio39)
gdzie moge znajść streszczenie lub cos W Pustyni I W Puszczy

W Googlach? (Dobra odpowiedź? Dostanę piątkę??)

6. (Magduśka13)
Co jest szczęściem dla ludzi?


7. (Mudkip)
POMOCY!!! OPISZ W KILKU ZDANIACH JESIENOM POGODE

Pomocy! Nie wychodzę z domu, tylko siedzę przed kompem i dlatego nie wiem jak wygląda jesień! Boję się nawet spojrzeć za okno!

8. (unreal06)
napisz opowiadanie o najciekawszym wydarzeniu z czasów wczesnego dzieciństwa na teraz plis

Powiedzcie mi, bo ja sam nie wiem, co wydarzyło się w moim własnym życiu.

9. (natuśka97)
POMOCY!!!!!!!!!
Napisz kilka zdań o zabawnej rodzinnej przygodzie .

I ponownie - da mi ktoś spisać moją własną historię? Bo ja nie znam.

10. (syla474)
Napisz opowiadanie o temacie- moje wymarzone miejsce do którego chciałbym dotrzeć.

Sprawdzałam w Googlach, ale nawet tam nie mogę się dowiedzieć, jakie są moje marzenia. Niech mi ktoś powie.

11. (kopciaaa)
Postaraj się, aby twoje propozycje zaskakiwały pomysłowością.
opisz mieszkańców nowo odkrytych planet,
scharakteryzuj mieszkańców jednej z planet. podaj ich najważniejsze cechy.

Pomóżcie, pani w szkole każe nam użyć wyobraźni i zadaje nam kreatywne zadania, za kogo ona się uważa?

12. Patrzcie, jakie trudne lektury omawia się teraz w szkole:
(Majuśka1996)
Napisz historię, w której Harry Potter zyskuje wymarzony dom. Wyjaśnij jak do tego doszło.
+ Nie może być z internetu.;]


13. (LALECZKA1998)
pomocy niewiem czy ktos byl dnia 24.10.2011 na przedstawieniu pt 'Adam i Ewa" w Multikinie jezeli tak to prosze o napisanie sprawozdania z wyprawy do teatru


PS. [link]

6 komentarzy:

  1. Prominentna młodzież :d Mój faworyt to 7 i 13, ogół tych wszystkich wypowiedzi i tak nie oddaje skali fail'u, jakim jest większość tych dzieciaków. Gdy przez krótki okres czasu dawałam korki z chemii miałam ochotę walić głową o ścianę. Banda zadowolonych z siebie kretynów, przyzwyczajonych do podawania im wszystkiego na gotowo, nie umie nawet logicznie powiązać ze sobą że jeśli A=B to B=A jeśli im się tego nie wytłuści(czasem mam wrażenie ze już moja suka przejawia większe oznaki inteligencji). Z drugiej strony jechałam wczoraj skmką i obserwowałam światopoglądową rozmowę mamuśki (młodzieżowo ubranej ropuchy) z 13-letnią córką (ubraną niemal jak Misa z Death Note) i dotarło do mnie, że to jednak rodzice są dzisiaj jacyś wyjątkowo posrani a dzieci to tylko wynikowa.
    Dziękuję za uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że siódemka to troll. i nie tylko siódemka, a przynajmniej taką mam nadzieję.

    a co do dwunastki, to miałam w zeszłym roku bardzo fajną uczennicę, lat bodajże 12. pokazałam jej na zajęciach fragment jakiegoś filmu i zadałam pracę domową, żeby napisała ciąg dalszy. tydzień później dostałam po łbie od jej ojca, że to takie trudne zadanie, bo wyobraźni wymaga i ja nie powinnam takich rzeczy wymagać, bo ja to uczę angielskiego, a nie jakichś pierdół przecie.

    (a co do polskiego to mam ostatnio trochę stylistyki polskiej na studiach i ojapierdolę, okazuje się, że tak w sumie to ja nie znam polskiego.)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do rodziców to pewnie racja.
    Jakiś czas temu w Domu Dziecka robiłam z jedną dziewczyną zadanie z polskiego (gimnazjum) - opis obrazu, na którym rycerz zabija smoka. Czuwałam, żeby wypracowanie miało ręce i nogi, wstęp, sensowne rozwinięcie od ogółu do szczegółu i zakończenie z podsumowaniem, i brak błędów wszelakiej maści, ale zmobilizowałam ją jednak do własnej umysłowej pracy, żeby sama oceniła, co się dzieje na pracy, jakie ma odczucia itp i nie ingerowałam w to. Na samym końcu napisała, że obraz jej się nie podoba, bo żal jej zabitego smoka. Na co podeszła do nas dyrektorka i powiedziała, że co to ma być, kazała zmazać i napisać: "Obraz mi się podoba, bo rycerz zabił złego smoka".
    Przykładów mogę dać więcej, np innym razem pomagałam innemu dziecku z D.Dz. pisać zadanie o ulubionej książce i było podobnie - tym razem nauczycielka powiedziała, że scena, którą dziecko opisało jako nielubianą, bo straszną, wcale nie może być nielubiana.

    (Vard - czym dłużej uczę się polskiego, tym bardziej się oduczam, więc spoko, ważne że jest jeż i łódź, tyle warto wiedzieć.)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty się śmiejesz, a nie pomyślałaś nawet jak 8 i 9 musiały mieć ciężkie i nieszczęśliwe życie ;P?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem załamana tym, że moi uczniowie są tak tępi i bezmyślnie spisują prace zamieszczane na tych stronach. Pierwsze co robię przed sprawdzeniem prac pisemnych, to zaglądam do internetu i sprawdzam, czy nie spisali. I co się okazuje? Spisali słowo w słowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. witam
    mysle ze dzieci nie zwalaja zadan bo sa tepe,sa natomiast zdecydowanie zawalone zadaniami domowymi !!stad kiedy zmeczenie daje znak idzie sie na latwizne ktora w jakims stopniu tez uczy...jestem za .

    OdpowiedzUsuń