piątek, 6 marca 2015

Ja

Wracam po całym miesiącu nierysowania i po całym miesiącu przemyśleń. Muszę zacząć wszystko od początku i odpowiedzieć sobie na pytanie, po co rysuję.



Nie sprawia mi przyjemności rysowanie "pod publikę", a lajki, które starałam się ostatnio zgarnąć fanartami na Tumblrze, dały mi tylko chwilową satysfakcję. Muszę przystopować i zacząć w końcu rysować tylko od siebie i "dla siebie". Może będę tu rzadziej publikować. Może pokasuję rzeczy z Tumblra i z Deviantarta. Może nie będę nigdy znana. Ale może po prostu potrzebuję trochę więcej ciszy w tym wszystkim.







6 komentarzy:

  1. Doskonale Cię rozumiem, sama zrezygnowałam z dA jakiś czas temu. Publikując większość swoich rysunków człowiek łatwo może się stać niewolnikiem cudzej opinii, trochę niezależnej przestrzeni dla siebie bardzo pomaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deviantart jest super, bo dzięki niemu poznałam świetnych ludzi, a poza tym naprawdę mobilizował mnie do regularnej pracy nad rysunkami. Ale w pewnym momencie zauważyłam, że wszystko tam się jakoś zapętla i skupia tylko na jednym (z reguły tylko na dobrym rysowaniu postaci, proporcji, anatomii, na rysowaniu ładnych ciuszków i ładnym cieniowaniu), więc na pewnym etapie ciężko tam o dalszy rozwój i o odkrycie siebie samego we własnych rysunkach.

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że jednak nie zrezygnujesz całkowicie, brakowałoby mi Twoich rysunków. Mogę nawet nie dawać znać o swojej obecności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie. Jakoś nie umiem zrezygnować z blogowania, robię to, odkąd mam internet (wcześniej byłam na mylogu), więc na pewno nie zrezygnuję całkowicie. :'D

      Usuń
  3. Nigdy nie rysuj pod publikę. Nigdy. Najważniejsze, żeby tobie się podobało. Jak tobie się będzie podobać, to znajdą się ludzie, którym też będzie się podobać.

    Jak lubisz rysować fanarty, to rysuj fanarty. Ale one dadzą ci tylko tysiące nic nieznaczących lajków, bo ludzie nie lajkują twojej pracy i ciebie, tylko materiał źródłowy. Rysuj tak zajebiste rzeczy, żeby inni rysowali do nich fanarty :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mnie zastanawiało, czemu nigdy nie rysujesz fanartów, teraz wszystko jasne. :'D

      Racja, w świecie internetów i wszechobecnej masówki trzeba umieć pozostać samym sobą. I nie rysować kolejnych komiksów o kotach.

      Usuń